PENGEMBANGAN MEDIA STRIP STORY BERGAMBAR TERHADAP PEMBELAJARAN MAHÂRAH AL-KITÂBAH
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alkhresheh, M. H., Khaerurrozikin, A., & Zaid, A. H. 2020. "The Efficiency of Using Pictures in Teaching Speaking Skills of Non-native Arabic Beginner Students", Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, No. 3.
Apriliyani, R., & Gazali, E. 2019. "Pengaruh Penggunan Media Strip Story Untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis dan Minat Siswa pada Pembelajaran Bahasa Arab", El-Ibtikar, Vol. 8, No. 2.
Arsyad, A. 2015. Media Pembelajaran. Jakarta: Rajawali Pers.
Atika, R. N. A., & Muassomah. 2020. "Penggunaan Media Kahoot ! Sebagai Media Pembelajaran Maharah Kitabah (imla’) Bahasa Arab di Era Industri 4.0", Lisanan Arabiya : Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, Vol. 4, No. 2.
Azizah, H. N. 2020. "Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Arab Melalui Penggunaan Media Word Wall", Alsuniyat, Vol. 1, No. 1.
Fajriah. 2017. "Strategi Pembelajaran Maharah Kitabah pada Tingkat Ibtidaiyah", PIONIR Jurnal Pendidikan, Vol. 6, No. 2.
Gemilang, D., & Listiana, H. 2020. "Teaching Media in the Teaching of Arabic Language / Media Pembelajaran dalam Pembelajaran Bahasa Arab", ATHLA : Journal of Arabic Teaching, Linguistic And Literature, Vol. 1, No. 1.
Ghani, K. B. A., Noh, A. S., & Yusuff, N. M. R. N. 2017. "Ciri-Ciri Linguistik dalam Buku Teks Berbahasa Arab dan Hubungannya dengan Tahap Kebolehbacaan Teks di Malaysia",GEMA Online Journal of Language Studies, Vol. 17, No. 3.
Isnaini, N., & Huda, N. 2020. "Pengembangan Media Pembelajaran Kosakata Bahasa Arab Berbasis Permainan My Happy Route", Al-Mi’yar, Vol. 3, No. 1.
Kamis, M. S., Alias, M. N., Lubis, M. A., Mikeng, D., Abidin, S. G. Z., Ismail, M. J., & Yusof, R. 2021. "Learning Arabic using telegram in the laptop: The language learning style of Malaysian gifted learners", Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 17, No. 1.
King, K. 2019. "Education, Digital Literacy and Democracy : the case of Britain’s proposed ‘exit’ from the European Union (Brexit)", Asia Pacific Education Review, Vol. 20, No. 2.
Koderi, Jatmiko, A., Kesuma, G. C., Prasetyo, D., & Zuliana, E. 2020. "Developing Mobile Learning Media for Arabic Mufrodat Course for University Students During The Covid-19 Pandemic", Int. J. of Adv, Vol. 8, No. 10.
Koderi, K., Aridan, M., & Muslim, A. B. 2020. "Pengembangan Mobile Learning untuk Penguasaan Mufrodat Siswa MTs", Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, Vol. 4, No. 2.
Makruf, I. 2020. "Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Dalampembelajaranbahasa Arab di Madrasah Aliyah Kabupaten Sukoharjo", Arabi : Journal of Arabic Studies, Vol. 5, No. 1.
Martha, Z. D., Adi, E. P., & Soepriyanto, Y. 2018. "E-book berbasis Mobile learning", Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, Vol. 1, No. 2.
Musthafa, F. A. D., & Maymunah, N. S. 2021. "Efektivitas Penggunaan Media Strip Story dalam Meningkatkan Keterampilan Membaca", Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab VII.
Nasruddin. 2020. "Pembelajaran Bahasa Arab dengan Media Strip Story", Al-Af’idah, Vol. 4, No. 1.
Nawawi, M. 2017. "Pengembangan Kurikulum Pendidikan Bahasa Arab (Kajian Epistimologi)", An-Nabighoh, Vol. 19, No. 1.
Norkhafifah, S., & Syahabuddin, N. 2022. "Desain Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Teknologi Informasi di Era New Normal", Al Mi’yar: Jurnal Ilmiah Pembelajaran Bahasa Arab dan Kebahasaaraban, Vol. 5, No. 1.
Nufus, H. 2015. "Pembelajaran Insyā' (Kitābah) dengan Media Strip Story", Jurnal Horizon Pendidikan, Vol. 10, No. 2.
Rathomi, A. 2019. "Imla’ Manzhur Dalam Pembelajaran Bahasa Arab pada Siswa Sekolah Dasar", Jurnal Primearly, Vol. 2, No. 1.
Sugiyono. 2019. Metode Penelitian & Pengembangan (Research and Development) (S. Yustiyanti Suryandari (ed.)). Yogyakarta: CV. Alfabeta.
Sulastri, A. 2021. "Model Pembelajaran Cooperative Script Berbantuan Media Strip Story Pada Muatan Pembelajaran IPS di Sekolah Dasar", Jurnal Humanitas: Katalisator Perubahan dan Inovator Pendidikan, Vol. 8, No. 1.
Syaifullah, M., & Izzah, N. 2019. "Kajian Teoritis Pengembangan Bahan Ajar Bahasa Arab", Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, Vol. 3, No. 1.
Ungu, F. N. W. 2020. "Pengembangan Media Strip Story Berbasis Magic Picture terhadap Pembelajaran Bahasa Arab Kitabah Madrasah Diniyah Agus Salim Kelas IV", Thesis, Universitas Muhammadiyah Malang.
Wicaksana, I. P. G. C. R., Agung, A. A. G., & Jampel, I. N. 2020. "Pengembangan e-komik dengan model addie untuk meningkatkan minat belajar tentang perjuangan persiapan kemerdekaan indonesia", Jurnal Edutech Undiksha, Vol. 7, No. 2.
Wulansari, E. A. 2017. "Penerapan Media Strip Story Terhadap Aktivitas Belajar Siswa pada Mata Pelajaran pendidikan Agama Islam Materi Ayat Al-Qur’an Tentang Toleransi Kelas XII di SMA Muhammadiyah 2 Palembang", Thesis, UIN Raden Fatah Palembang.
Yasin, Z., Anwar, H., & Luneto, B. 2021. "Multimedia powerpoint-based arabic learning and its effect to students’ learning motivation: A treatment by level designs experimental study", International Journal of Instruction, Vol. 14, No. 4.
Zubaidi, A., & Shodiq, M. J. 2021. "Pengembangan Media Pembelajaran Mahârah Al-Kalâm berbasis Media Sosial Menggunakan Aplikasi Tiktok", Arabi : Journal of Arabic Studies, Vol. 6, No. 1.
Zulhanan. 2016. "Model Pembelajaran Bahasa Arab Komunikatif", Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, Vol. 6, No. 2.
Al Zumor, A. Q. 2019. "Challenges of using emi in teaching and learning of university scientific disciplines: Student voice", International Journal of Language Education, Vol. 3, No. 1.
DOI: https://doi.org/10.24865/ajas.v7i2.490
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed By:
Copyright CC-BY-SA
Arabi : Journal of Arabic Studies, p-ISSN: 2548-6616, e-ISSN: 2548-6624